ایشان در مورد بابیان در مکاتیب جلد3 صفحه 114 این چنین بیان کرده اند:
و فرقهای در ایران الآن عبارت از نفوس معدودهای هست که اینها را بابی می گویند خود را نسبت به حضرت باب می دهند ولی به کلی از حضرت باب بی خبرند تعالیم خفیهای دارند که به کلی مخالف تعالیم بهاءالله است و در ایران مردم می دانند ولی چون باروپ آیند تعالیم خویش را مخفی دارند تعالیم حضرت بهاءالله را بر لسان رانند زیرا می دانند که تعالیم حضرت بهاءالله نافذ است لهذا این تعالیم بهاءالله را به اسم خود شهرت دهند امّا تعالیم خفیّه ایشان می گویند مستفاد از کتاب بیان است و کتاب بیان از حضرت باب شما چون ترجمه کتاب بیان که در ایران شده به دست آرید به حقیقت پی می برید که تعالیم بهاءالله به کلی مباین تعالیم این فرقه است مبادا از این نکته غفلت کنید و اگر حقیقت را بیشتر تحرّی بخواهید از ایران استفسار نمائید.
نظرات جناب عبدالبها در مورد جناب باب و بابیان بسیار جالب توجه و خواندنی است:
1. در ابتدا ایشان ادعا می کنند که افرادی که خود را بابی می دانند به کلی از جناب باب بی خبرند!
2. می گوید آنها تعالیمی دارند که به کلی با تعالیم جناب بها مخالف است.
3. تعالیم بابیان را مستفاد از کتاب بیان جناب باب می دانند.
4. تعالیم جناب بها را به کلی مخالف و مباین با تعالیم جناب باب می دانند.