صاحب فرائد در صفحه 34 برای درستکردن مبدء مغالطه سه گانه خود برخلاف هزارها کتاب سیر و تواریخ به قلم دوست و دشمن سند عجیبی جعل کرده چنین می نویسد.
(این نکته پوشیده نماند که حضرت ابیجعفر علیهالسلام تواریخ مذکوره در حدیث را از یوم قیام حضرت رسول بر اعلان دعوت اخذ فرموده و چنانکه در جمیع کتب و سیر مذکور است آن حضرت هفت سال قبل از هجرت بالعلانیه به دعوت قریش قیام فرمود قبل از قیام آن حضرت بر اعلان دعوت امر بعثت خود را مخفی و مکتوم میفرمود و چون این عدد بر سنین هجریه افزوده شود بالتمام باسنه 1260 که سنه ظهور نقطه اولی عز اسمه الاعلی است مطابق گردد(.
جعل اول – اولا میگوید حضرت ابیجعفر مبدء 1267 سال را از دعوت آشکار خود یعنی سال ششم بعثت و هفت سال قبل از هجرت قرار داده است؛ یکی از بهائیان روشن فکر قرن بیستم پیدا نشد از آقای گلپایگانی و یا مبلغین دیگری که خودشان را مصلح و مربی عصر رادیوم و قرن اتم میدانند بپرسد؟
برای چه – مبدء تاریخ 1260 سال که از سه مغالطه بدست آمده
هفت سال قبل از هجرت گذاریم مگر جامعه تابع هوی و هوس و رای شما هستند.
به چه دلیل – حضرت ابیجعفر مبدء تاریخ را هفت سال قبل از هجرت قرار داده، چرا ذکر دلیل نمیکنید و سند نشان نمیدهد.
چرا مبدئی را که قبلا خود شما در مورد جمله هشتم و نهم حدیث نسبت به خروج حضرت حسین و قائم ولد عباس «بعثت» گرفتهاید به اینجا که رسید مبدء تاریخ حدیث را هوسانه عوض نمودهاید؛ اگر مبادی تاریخ در این گونه موارد اختیاری و دلخواه است بنده عرض میکنم اگر تاریخ صدور حدیث را اواسط امامت حضرت ابیجعفر حساب کنیم طبق تمام تواریخ تقریبا سنه 99 هجری است و چون مبدء 1267 شما را از تاریخ صدور حدیث بگیریم مساویست به قیام جناب آقای دادخواه و اینجانب علیه حزب بهائی (1366 مساوی با 1267 به اضافه 99) و کشف جنایات پیشوایان بهائی در احادیث و اخبار.
بلی ما میدانیم که حساب 1267 سال اگر از بعثت حساب شود به ضرر شما تمام میشود و اگر از هجرت منظور گردد به صرفه رقیب شما مهدی سودانی منجر میگردد و لذا است که بدون ذکر دلیل و برخلاف قول خودتان در شرح جمله هشتم و نهم حدیث مبدء تاریخ را هفت سال قبل از هجرت گرفتهاید تا مقصدتان درست شود.