در صفحه 150 کتاب ایقان
(دزدی) استدلال بر حقیقت میرزا علی محمد کردهاند به حدیث لوح حضرت فاطمه که میفرماید و یقتلون و یحرقون – یعنی اصحاب قائم کشته میشوند و سوزانیده میشوند الخ – مصنف گوید حدیث لوح همین یک دو کلمه است یا صدر و ذیلی هم دارد؟ اگر دارد چرا ذکر نمیکند؟ تا مشت دزد باز شود این حدیث را بسیاری از اصول کافی نقل کردهاند چون شیخ احمد احسائی در شرح الزیاره در ذیل و در ذریه رسول الله) و چون مفصل است و گنجایش آن را ندارد اکتفا به ذکر مجملی از محل شاهد می کنم تا دزدی آشکار شود در این حدیث لوح پس از بردن نام مبارک پیغمبر نامهای مبارک هر یک از دوازده امام را به ترتیب دوره امامت ذکر فرموده و چون به نام حضرت عسکری میرسد میفرماید «أخرج منه الداعی الی سبیلی و الخازن لعلمی الحسن و اکمل ذلک بانبه «م ح م د» رحمة للعالمین علیه کمال موسی و بهاء عیسی و صبر ایوب فتذل اولیائی فی زمانه» تا میرسد به این فقره «فیقتلون و یحرقون» یعنی خارج میکنیم ما از حضرت امام علی نقی ع کسی را که دلالت کننده است به سوی طریق ما و خازن علم ما است که آن
امام یازدهم مسمی به حسن است ع و کامل میکنیم ما این نعمتهای وجود ائمه را به پسر بلافصل آن حضرت که مسمی به محمد است از جهة رحمة بر عالیمان؛ بر اوست کمال موسی و بهأ عیسی و صبر ایوب سپس ذلیل میشود دوستان و شیعیان او در زمان او خدا به فریاد ما برسد از دست این موش صفتان دزد که آنجا میفرماید اکمال میکنم دین را به پسر حضرت حسن عسکری مسمی به محمد و بر اوست کمال موسی هیچ ذکر نمیکند، میچسبد به خصوص، و تقتلون و یحرقون و خود این حدیث دلیلی است قوی برای ما که از زمان غیبت آن حضرت تا کنون چقدر از شیعیان را به جرم تشیع کشتند: مثل قتل و غارت سلطان افاغنه امیر عبدالرحمن خان سی و هشت سال قبل از این 40 هزار نفر شیعیان بربری را کشت باقی مانداند و در بلاد متفرقند، و مثل جرائم ترکمنها که تا هنوز دست نکشیدهاند و غیر ذلک از قبیل قتل عام کربلا در زمان فتحعلی شاه به دست اتراک اسلامبول که بر ارباب سیر و تواریخ این قبیل مصیبتهای شیعیان مخفی و پوشیده نیست دزد بگیر صاحب بز بگیر گوید اینجا مناسب است که اصل حدیث را خدمت برادران ایمانی عرض کنم تا مطلع باشند که شیادی و دزدی را به چه پایه و مایه این حزب بهائی رسانیدهاند.