در کتاب ایقان نوشته است فی روضة الکافی قال ابوعبدالله تعرف الزوراء قلت جعلت فداک یقولون انها بغداد قال لاثم قال دخلت الری قلت نعم قال دخلت سوق الدواب قلت نعم قال رأیت الجبل الاسود عن یمین الطریق تلک الزوراء یقتل فیها ثمانون رجلا کلهم یصلح للخلافه یقتلهم اولاد العجم یعنی ابوعبدالله که حضرت صادق علیهالسلام باشد به راوی فرمود آیا تو زوراء را میشناسی عرض کردم بلی فرمود داخل بازار مال فروشها شدهای عرض کردم بله فرموده کوه سیاهی که در سمت راست راه دیده میشود همان زوراء است و در آنجا هشتاد نفر کشته میشود که همه آنها سزاوار خلافت هستند و آنها را اولاد عجم میکشند سپس میخواهد تقریب استدلال به این نحو نموده باشد که چون در مازندران پهلوی قبر شیخ طبرسی هشتاد نفر از اصحاب باب کشتهاند در این حدیث اشاره به آنها فرموده اولا به اصطلاح علم اصول جهت صدور این روایت خراب است چون امام شیعه کسی را قابل خلافت و امامت نمیداند زیرا که در مذهب شیعه
خلافت قمیصی است مختص به قامت اشخاص معین و ثانیا چون خودش معین کرده است که این حدیث در روضه کافی است شما هم زحمت کشیده این حدیث را در صفحه سیصد و بیست و نهم سطر دوم حدیث یکصد و نود و هشت از روضه کافی در جلد چهارم مرآة العقول بر حسب چاپ مرحوم مشیر الملک السلطنه ملاحظه فرمائید عینا همین حدیث را ذکر فرموده است که روی دزد را سیاه و اتباعش را از خجلت زرد میکند (مصنف)
»توضیح» این خدعه را میرزا حسین علی در صفحه (150) ایقان در سطر یازده کرده و باید خوانندگان بدانند که ممکن است چاپ مختلف شده باشد و تغییر صفحه پیدا کند برای آسانی خوانندگان این جمله را مینویسم 5 ورق که مانده به آخر ایقان ملاحظه فرمائید دزدی بگیرید