جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حکم زنا و سرقت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در اقدس حد زناء را نه مثقال طلا قرار داده بدون اینکه ذکری از باکره یا غیر باکره و محصنه و غیر محصنه شده باشد و چون اقدس بنا به خواهش نفوس نازل شده می‏توان گفت نظریه‏ی خود شارع بر این بوده که

حدی برای زنا قرار ندهد و چون فضولها تقاضای حدود کرده‏اند لهذا یک جزای نقدی که آن هم به نفع عائله خودش تمام می‏شود قرار داده است زیرا نتیجه این است که مثلا شخص هزار دفعه با زن شوهر دار و دختران باکره و ثیبه زنا کرد تا مکشوف نشده است که حدی بر آن قرار نمی‏گیرد و چون یک دفعه اتفاقا مکشوف شد نه مثقال به دلالان محبت یعنی زمامداران امر بهاء بدهد قضیه خاتمه می‏یابد چه که مرجع همه‏ی این امور و جزا و جرائم بیت العدل موهوم است و رئیس لا یعزل ابدی بیت العدل هم همیشه یک نفر از عائله عباس افندی است و اما حکم سرقت را به قرار دادن علامت و داغ در جبین سارق تحدید کرده ولی این نکته مضحک است که آن خدای غیب‏گو و غیب‏دان و خالق و ما یکون و کان فراموش نموده است حدود و احکام خود را و در سؤال و جواب که از حد زنا و لواط و سرقت سؤال کرده‏اند آن را به بیت العدل راجع داشته است و این است عینا نص سؤال و جواب:

سؤال – از حد زنا و لواط و سارق و مقادیر آن – جواب مقادیر حد به بیت العدل راجع است.

عجبا آیا حق ندارد بهاء که اتباع خود را اغنام خطاب کند؟ و آیا ما گناه داریم که همه جا گوسفندشان می‏خوانیم؟ اگر گوسفند نبودند بایست در این مدت یک نفر متذکر شده باشد که خدائی که یک دفعه مقدار حد زنا را در کتاب اقدس بتسعة مثقال من الذهب تعیین کرده است و حد سارق را به جعل اثر و علامتی در جبین او تجدید کرده و تعلیل به آن نموده است که لئلا یقبله مدن الله و لواط را به عنوان نستحیی ان نذکر حکم الغلمان لاحد گذاشته چه شده است که در این جا می‏گوید مقادیر حد آنها به بیت العدل راجع است؟ آیا تسعة مثقال من الذهب تعیین مقدار نیست؟ بالجمله در کمال وضوح است که در موقع سؤال و نگارش جواب یا به حال طبیعی نبوده با مراجعه‏ی به کتاب خودش نکرده و فراموش کرده بوده که در آنجا تعیین مقدار شده است یا خدعه‏ی در نظر داشته که مثلا راهی برای آیندگان از فامیلش باز باشد که اگر خواستند نه را نوزده کنند یا حد لواط و سارق را هم جزای نقدی قرار دهند راهشان باز باشد چه که می‏دانند گوسفندان را کافی است که همین قدر یک کلمه‏ی از الواح و آثار نشانشان دهی و هرگز در صدد تحقیق و تعمق و تطبیق مطالب نیستند و اگر هم باشند نخواهند یافت و نخواهند فهمید زیرا پرده‏ی اوهام چشم و گوششان را فراگرفته و کر و کورشان ساخته

است صم بکم عمی فهم لا یعقلون.

رحمة الله علی من قال

خانه‏ی فرعون را شیطان شبی‏

حلقه بر در زد که دارم مطلبی‏

گفت فرعون ای فلان تو کیستی‏

آدمی یا جن و یا گو نیستی‏

گرد شیطان بادی از مقعد رها

گفت بادا این بریش آن خدا

کو نداند در برون خانه کیست‏

حلقه بر در می‏زند از بهر چیست‏