جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دزد را بگیرید (تنبیه)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چون حزب سیاسی بهائی استدلال به روایت ابولبید مخزومی کرده‏اند مجبوریم آنچه مقتضای حق است عرض کنیم اولا ابالبید نامی اصلا در روایت خبر نیست پس روایت مجهول است و ثانیا عیاشی یکی از کسانی است که کتاب غیبت نوشته و اسم او محمد بن مسعود سمرقندی است هر چند جلیل‏القدر است زیرا که سیصد هزار اشرفی موروث از پدر را خرج علم کرده است و دویست کتاب تصنیف کرده اما دو عیب دارد یکی عمومی و دیگری در خصوص این روایت اما اول اینکه از ضعفا روایت می‏کند، دوم اینکه خودش در زمان امام نبوده بلکه استادش طیالسی از اصحاب عسکری بوده و روایتش از ابولبید که معاصر امام محمد باقر بوده چندین واسطه دارد وسائط ساقط شده سوم اینکه نوشته در این روایت یا ابالبید (یملک من ولد عباس اثنی عشر) و این کلام دروغ است بلکه سی وهفت تن از اولاد عباس خلافت کردند – چهارم آنکه نوشته (یقتل بعد الثامن اربعة منهم این هم دروغ است چون نهم آنها (الواثق) به اجل خود مرد یازدهم آنها (منتصر) به اجل خود مرده است (پنجم) اینکه در این روایت ذکر شده که هر گاه مکررات حروف مقطعه را بیاندازیم عدد حروف آن مطابق یکصد و سه که مطابق تولد پیغمبر است اسقاط مکررات دو طریق دارد یک طریق اینکه از اول قرآن تا آخر آنچه الف در حروف مقطعه مذکور

است یکی را حساب کنیم باقی را بیندازیم و آنچه (لام) مذکور است یکی را حساب کنیم و باقی را بیندازیم و هم چنین سایر حروف مقطعه هر گاه مقصود این است حاصل آنها صد و سه نمی‏شود بلکه (صراط علی حق نمسکه) می‏باشد یعنی راه علی حق است از آن راه می‏رویم طریق دوم اینکه معامله را در هیئت مجموعه بکنیم به این‏طور که آنچه (الم) هست یکی را حساب کنیم و این صورت هم مجموعه حروف مقطعه بعد از انداختن مکررات یکصد و سه نمی‏شود و هر گاه مقصود این است که مجموع عدد حروف را به حساب ابجد بگیریم به اسقاط مکررات آن هم غلط است چون همان حرف «را» دویست می‏باشد علاوه نوشته است در این حدیث که حرفی از حروف مقطعه علامت قیام یک نفر بنی‏هاشم است می‏گوئیم که مراد «به قیام بنی‏هاشم اگر قیام به امر سلطنت است سلاطین صفویه از کدام حرف از حروف مقطعه فهمیده می‏شود و همچنین خلفای بنی‏الفاطمه و خلفای اسماعیلیه در قلعه الموت گیلان که حسن صباح وزیر آنها بود و سلاطین سادات در هند و در ملک سند سید خدا یار که فعلا سکه اشرفی مثقال تمام او رایج است (و سودان و مراکش و الجزایر و تونس و زنگبار) و غیرها و هر گاه مقصود از آن قیام خلیفه بر حق است بنی‏العباس بر حق نبودند و علاوه معلوم نیست سالهای این تاریخ قمری است یا شمسی و معلوم نیست مبدء تاریخ هجری است یا از بعثت است یا یزدجری است یا میلادی و معلوم نیست که غرض از حساب ابجد مغربی است که صاد، را شصت حساب نموده است و شین را هزار که متداول در زمان ائمه هدی همان

ابجد بوده چنانکه از اخبار معلوم می‏شود یا حساب ابجد حالیه و علاوه مقصود بینات حروف است یا زبر آن و علاوه تا حال ده نفر مدعی مهدویت قایم شده‏اند و همه آنها رعیت‏های زیاد داشته و دارند مثل (احمد قادیانی) و (متمهدی سودانی) و غلام احمد و شیخ محمد علی سنوسی که تفصیل سلطنت و رعیت‏های آنها را کتاب مفتاح باب‏الابواب نوشته است لابد ممکن است به یکی از این طریقهای مختلفه ابجد کبیر مغربی یا مشرقی یا زبر یا بینات هر کدام به یک حساب از این حسابها درست بشود مثلا متمهدی در یکهزار و دویست و شصت و هفت و غلام احمد سنه 1260 متولد شده‏اند هر کدام عده پیروان دارند و با (المر) مطابق است و طلوع باب مطابق نیست)

شرح فرمایشات معظم له به قلم دانشمند محترم آقای نیازمند بیاید (بز بگیر)