غارت آشکار. در ایقان نوشته است در زیارت صاحبالامر است «السلام علی الحق الجدید» و مراد از حق جدید دین جدید است دین جدید دین ما است (بگیرید دزدی این را) این زیارت منحصر نیست به همین جمله البته فقرات دیگر هم دارد که پیش چشم ما است یعنی در کتابهای اخبار است عبارات آنها این است السلام علی صاحب الصمصام و قلاق الهام.. السلام علی سیف الشاهر، یعنی سلام بر صاحب شمشیر صمصام شکافنده کاسههای سر.. و سلام بر شمشیر آشکار، چون میرزا علی محمد کاسه سر کسی را نشکافته و شمشیر نداشته از پیش چشم ما این فقرات را میرزا حسینعلی دزدیده است و معنی این رقم دزدی غارت است
ایضا دزدی و کندفهمی میرزا حسینعلی رئیس حزب سیاسی بهائی در ایقان استدلال میکند برای اینکه صاحبالامر شرع جدیدی ظاهر مینماید به یک کلمه «این المدخر لتجدید الفرائض و
السنن» دعای ندبه مصنف گوید – دعای ندبه را حضرت تعلیم فرموده به شیعیان که در زمان غیبت بخوانند و بعضی از فقرات آن این است.
لیت شعری این استقرت بک النوی بل أی ارض تقلک او الثری ابرضوی امغیرها امذی طوی عزیز علی ان اری الخلق و لا تری – ای کاش میدانستم که روی تو در کجا قرار گرفت و زمین تو را دربرگرفته آیا کوه رضوی یا کوه ذیطوی است، که دو کوهاند در مدینه طیبه یا غیر این دو جا است و قضاوت و انصاف برگذار به خوانندگان است.
ایها المنصفون – آیا این فقرات تأسف از غیبت غائب منتظری است که بعد از وجود و بلوغ به مقام ولایت و امامت و وصول به منصب خلافت چندی غیبت از انظار مردم کرده باشد – یا تلهف از کسی است که قدم به دائره وجود ننهاده و از مادر نزائیده باشد و یا آنکه بعد از وجود و قدم به عرصه وجود گذاشتن به چوبه دار بالا رفته و تیرباران شده باشد بایست اگر اشاره به میرزا علی محمد باشد در عوض یخذلک الوری – یقتلک الوری و یصلبک العدی» گفته باشد بیمروت دروغ تا چه حد افترا به چه اندازه مغلطه به چه واضحی سفسطه به چه لائحی خوب بود شما که در دزدی و تصحیف و تحریف آن قدر چابک و چالاک و از قباحت و وقاحت آن بیباکید این فقره دعا را اولا تحریف کرده بودید به این طریق