جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جعل 01

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صاحب فرائد در صفحه 34 برای درست‏کردن مبدء مغالطه سه گانه خود برخلاف هزارها کتاب سیر و تواریخ به قلم دوست و دشمن سند عجیبی جعل کرده چنین می نویسد.

(این نکته پوشیده نماند که حضرت ابی‏جعفر علیه‏السلام تواریخ مذکوره در حدیث را از یوم قیام حضرت رسول بر اعلان دعوت اخذ فرموده و چنانکه در جمیع کتب و سیر مذکور است آن حضرت هفت سال قبل از هجرت بالعلانیه به دعوت قریش قیام فرمود قبل از قیام آن حضرت بر اعلان دعوت امر بعثت خود را مخفی و مکتوم می‏فرمود و چون این عدد بر سنین هجریه افزوده شود بالتمام باسنه 1260 که سنه ظهور نقطه اولی عز اسمه الاعلی است مطابق گردد(.

جعل اول – اولا می‏گوید حضرت ابی‏جعفر مبدء 1267 سال را از دعوت آشکار خود یعنی سال ششم بعثت و هفت سال قبل از هجرت قرار داده است؛ یکی از بهائیان روشن فکر قرن بیستم پیدا نشد از آقای گلپایگانی و یا مبلغین دیگری که خودشان را مصلح و مربی عصر رادیوم و قرن اتم می‏دانند بپرسد؟

برای چه – مبدء تاریخ 1260 سال که از سه مغالطه بدست آمده

هفت سال قبل از هجرت گذاریم مگر جامعه تابع هوی و هوس و رای شما هستند.

به چه دلیل – حضرت ابی‏جعفر مبدء تاریخ را هفت سال قبل از هجرت قرار داده، چرا ذکر دلیل نمی‏کنید و سند نشان نمی‏دهد.

چرا مبدئی را که قبلا خود شما در مورد جمله هشتم و نهم حدیث نسبت به خروج حضرت حسین و قائم ولد عباس «بعثت» گرفته‏اید به اینجا که رسید مبدء تاریخ حدیث را هوسانه عوض نموده‏اید؛ اگر مبادی تاریخ در این گونه موارد اختیاری و دلخواه است بنده عرض می‏کنم اگر تاریخ صدور حدیث را اواسط امامت حضرت ابی‏جعفر حساب کنیم طبق تمام تواریخ تقریبا سنه 99 هجری است و چون مبدء 1267 شما را از تاریخ صدور حدیث بگیریم مساویست به قیام جناب آقای دادخواه و اینجانب علیه حزب بهائی (1366 مساوی با 1267 به اضافه 99) و کشف جنایات پیشوایان بهائی در احادیث و اخبار.

بلی ما می‏دانیم که حساب 1267 سال اگر از بعثت حساب شود به ضرر شما تمام می‏شود و اگر از هجرت منظور گردد به صرفه رقیب شما مهدی سودانی منجر می‏گردد و لذا است که بدون ذکر دلیل و برخلاف قول خودتان در شرح جمله هشتم و نهم حدیث مبدء تاریخ را هفت سال قبل از هجرت گرفته‏اید تا مقصدتان درست شود.